copy backup

Deel uw kennis

copy backup

Berichtdoor ForSSkieken » 18 jan 2010 20:59

Hoi,

Iemand vertelde me dat Raid geen backup is en dus wil ik inderdaad wel een backup maken....

Nu hoe doe je dat.....GOED?

ik dacht laat ik eens ssh admin@192.168.0.17 doen; wat het ip adres is van mijn Qnap 509
dat gaat goed .. ik geef mijn paswoord en ga naar de /share directory
vervolgens geef ik het commando
cp -av /share/Qmultimedia/media/ /share/USBDisk1/

en hop een heleboel bestandsnamen vliegen voorbij...
Na afloop is er geen melding
Op het einde toch maar even beide directory's gecheckt met rechts klikken en eigenschappen te vragen....
Blijkt nu dat niet alles gekopierd wordt en er soms directory's bestaan die meer files bevatten dan de originele directory

Wat is nu de beste methode om liefst in een linux shell een directory te backuppen?
Deze "media" directory bevat wel zeer veel files +50000 en is +300 GB groot

Als er geen 100% betrouwbare methode bestaat , hoe check je dan op verschillen en waar die zich bevinden?

Alvast bedankt om dit te lezen
Guy Forssman
===========================================================================================
TS-509Pro [RAID 5] 3 Seagate 1.5 TB SABnzb+
4 XP SP3 PC's in Workgroup
===========================================================================================
ForSSkieken

Re: copy backup

Berichtdoor petur » 19 jan 2010 00:12

ik gebruik remote replication van de NAS naar zichzelf (maar op een andere share dus). Zo is elke opeenvolgende sync snel.
Betaalbaar mobiel internet in België: 2GB, 1000 SMS en 15 euro bellen per maand per herlaadbeurt (15 euro).
Registreer via deze link en je steunt ook nog eens je beheerder.
petur
Beheerder

Berichtdoor oceanQ » 07 feb 2010 16:56

petur schreef:ik gebruik remote replication van de NAS naar zichzelf (maar op een andere share dus).

Mijn QNAP is pas een paar dagen in gebruik. Waar kan ik dit instellen? Het lijkt me namelijk wel een aantrekkelijke optie om eventuele wijzigingen van bestanden ongedaan te maken.
oceanQ

Berichtdoor petur » 07 feb 2010 21:38

1) backup gedeelde map aanmaken
2) in backup -> remote replicatie een backup taak aanmaken, kies als server adres 127.0.0.1 (loopback adres), en de backup gedeelde map
Betaalbaar mobiel internet in België: 2GB, 1000 SMS en 15 euro bellen per maand per herlaadbeurt (15 euro).
Registreer via deze link en je steunt ook nog eens je beheerder.
petur
Beheerder

Keer terug naar Tips