opstart loop

Hulp nodig?
FredsNASTS451
nieuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2017, 11:27
QNAP toestellen: TS451

opstart loop

Bericht door FredsNASTS451 » 25 jun 2017, 11:36

Beste,

Mijn NAS TS451 is sinds vanmorgen constant aan het opstarten. Na ca 5 minuten gaat hij dit telkens herhalen.
Ook tijdens dit proces gaat het status LED rood knipperen
Op mijn NAS draait de huidige 4.3 firmware. (O meest recente versie)
Alle disks draaien in RAID5 ( 4 disks)
Via Qfinder heb ik ontdekt dat hij ook een ander IP adres heeft gekregen.
En op dat adres is hij maar kort bereikbaar omdat hij dus weer gaan rebooten.
Help......

Gebruikersavatar
petur
Beheerder
Berichten: 7526
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:01
QNAP toestellen: TS-209/119/419/239/439/269/451, NMP-1000/1000P, Qgenie, TAS-268, TBS-453A
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: opstart loop

Bericht door petur » 25 jun 2017, 11:57

QNAP support vrees ik...

Voor het geval het komt door een corrupt config bestand kan je de reset knop achteraan eens 3 seconden indrukken wanneer hij opgestart lijkt.
viewtopic.php?f=30&t=3294

Gebruikersavatar
Gusto
lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2012, 10:29
QNAP toestellen: TS-469 Pro
Locatie: Haarlem

Re: opstart loop

Bericht door Gusto » 25 jun 2017, 15:20

Petur,

wat me opvalt, dat ik de laatste tijd meer corruptie problemen zie. :(
TS-469 Pro - 3 GB RAM (KVR1333D3S8S9/2G) - QTS 4.3.3.0238 Build 20170703 - 4x Hitachi HUA723020ALA640 MK7O - RAID5 - APC Back-UPS ES 550G

Gebruikersavatar
petur
Beheerder
Berichten: 7526
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:01
QNAP toestellen: TS-209/119/419/239/439/269/451, NMP-1000/1000P, Qgenie, TAS-268, TBS-453A
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: opstart loop

Bericht door petur » 25 jun 2017, 15:52

Ja? Is mij toch niet opgevallen...

FredsNASTS451
nieuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2017, 11:27
QNAP toestellen: TS451

Re: opstart loop

Bericht door FredsNASTS451 » 25 jun 2017, 19:46

Beste,

Bedankt voor de tip. Reset knop achterzijde 3 seconde ingedrukt houden.
En hij loopt weer. :P

FredsNASTS451
nieuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2017, 11:27
QNAP toestellen: TS451

Re: opstart loop

Bericht door FredsNASTS451 » 28 jun 2017, 10:26

Na 3 dagen normaal te hebben gefuctioneerd is mijn NAS toch weer in de problemen geraakt, Hij blijft maar weer opstarten.
QNAP maar eens benaderen.......

FredsNASTS451
nieuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2017, 11:27
QNAP toestellen: TS451

Re: opstart loop

Bericht door FredsNASTS451 » 16 jul 2017, 10:13

Hier nog even een update van het probleem opstart loop. Ik heb QNAP benaderd. De kosten voor de reparatie bedragen €250,- En dat voor eem product wat net 5 maanden uit de garantie is. Dan gaan we dus niet doen. Koop nu wel een ander merk. Een waar 3 jaar garantie opzit. QNAP bedankt.......

Gebruikersavatar
petur
Beheerder
Berichten: 7526
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:01
QNAP toestellen: TS-209/119/419/239/439/269/451, NMP-1000/1000P, Qgenie, TAS-268, TBS-453A
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: opstart loop

Bericht door petur » 16 jul 2017, 11:12

Heb je voor de zekerheid eens een volledig nieuwe installatie gedaan met bv een andere harde schijf, om firmware problemen uit te sluiten?

FredsNASTS451
nieuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2017, 11:27
QNAP toestellen: TS451

Re: opstart loop

Bericht door FredsNASTS451 » 20 jul 2017, 10:37

Ik heb al vanalles geprobeerd. Met HDD opstarten maar ook zonder HDD. Ook een lege HDD. Maakt allemaal niks uit.
Mijn NAS gaat gewoon na maximaal 1 minuut weer opnieuw starten. Eerst valt de netwerk verbinding weg. Daar gaat hij dus opnieuw starten.
en dat herhaalt zich keer op keer... Pfffff iemand nog een tip? Repararen laat ik niet doen. QNAP vraag €250 aan reparatiekosten.

Gebruikersavatar
petur
Beheerder
Berichten: 7526
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:01
QNAP toestellen: TS-209/119/419/239/439/269/451, NMP-1000/1000P, Qgenie, TAS-268, TBS-453A
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: opstart loop

Bericht door petur » 20 jul 2017, 15:32

gezien de kost vrees ik een defect in het moederbord? Vrees dat je gewoon pech hebt. En ik weet niet welk merk je de herstelling niet zou aanrekenen.

(ter info, mijn Sony smartphone is vorige maand ook defect gegaan, 6 maand uit garantie. Ook bijna de prijs van een nieuw toestel voor herstelling. Ik heb ook een ander merk gekocht, dus ik begrijp je gevoel wel goed)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten